Dodatkowa sprzedaż to oferta dla klienta, aby dodać coś do głównego zamówienia lub kupić ulepszoną wersję produktu, który określił w swoim zamówieniu. Jest to ważne narzędzie do zwiększania przychodów w branży towarowej. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że dodatkowa sprzedaż jest częścią obsługi klienta, dbania o klienta, a nie narzucania towarów i usług.
Upsell to technika sprzedaży mająca na celu zachęcenie klienta do zakupu droższej lub ulepszonej wersji produktu. Oferta powinna wyglądać tak, by pomóc danej osobie podjąć najlepszą dla niej decyzję. Na przykład klient chce kupić smartfon określonego modelu, a sprzedawca zaleca zakup smartfona tej samej marki, tej samej gamy modeli, ale z lepszymi funkcjami.
Crossell - klientowi oferowane są produkty, które mogą być używane razem z głównym produktem. Na przykład, osoba zamówiła rejestrator wideo, a Ty dodatkowo oferujesz zakup karty pamięci. Można również polecić wszelkie akcesoria do samochodów, ponieważ wideorejestrator jest produktem dla kierowców. Warunkiem obowiązkowym jest dobry rabat na dodatkowy produkt. Jednocześnie należy pamiętać, że dodatkowa sprzedaż po obniżonej cenie powinna być dla Ciebie korzystna. Oise Trade dropshipping opracował i stosuje swoją metodologię i skonstruowane dialogi w rozmowach z klientami. Dzielimy się z Tobą niektórymi z naszych doświadczeń.
Dodatkowa sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej Kiedy odwiedzający sklep internetowy klika przycisk "Dodaj do koszyka" lub "Do kasy", jest to idealny moment, aby zaoferować mu polecane produkty.
Umieszczenie bloku rekomendacji na stronie rozwiązuje takie problemy:
Zwiększa współczynnik konwersji. Odwiedzający może kupić droższy produkt spośród polecanych. Lub kupić dodatkowo wybrany produkt i proponowane akcesoria.
Poprawia czynniki behawioralne. Zwiększa głębokość przeglądania, czas pozostawania użytkownika na stronie i liczbę przeglądanych stron.
Ułatwia poruszanie się po witrynie. Użytkownik nie musi przeglądać dużej liczby produktów. Natychmiast widzi pozycje w podobnym przedziale cenowym, modele o lepszych właściwościach i produkty uzupełniające, o których nie pomyślał podczas składania zamówienia. Na przykład, osoba kupiła laptopa, ale zapomniała zamówić mysz lub torbę.
Zapoznaje klienta z asortymentem. Często użytkownicy odwiedzają witrynę, aby zapoznać się z informacjami na temat określonego produktu. Rekomendacje pozwalają dyskretnie zasugerować inne produkty i zapoznać użytkownika z asortymentem.
Stymulacja popytu. Rekomendacje tworzą popyt na mniej pożądane towary lub towary z kategorii "luksusowych".
Zwiększa częstotliwość sprzedaży. Ludzie kupują częściej i powracają po kolejne zakupy do sklepów, które otrzymały rekomendacje.
Dodatkowa sprzedaż przez telefon Możesz zaoferować klientowi zakup dodatkowych towarów podczas rozmowy telefonicznej, którą przeprowadzasz w celu wyjaśnienia informacji dotyczących zamówienia.
Do rozmowy należy się przygotować. Musisz znać informacje o tym, co sprzedajesz. Przed oczami powinien znajdować się plan rozmowy, formularz zamówienia, w którym jest już wskazane imię i nazwisko klienta, a w trakcie komunikacji będą do niego dodawane informacje. Osoba powinna być nazywana po imieniu, będzie to dla niej przyjemne. Ale po prostu nie myl imion - to będzie porażka. Powinieneś skupić się na rozmowie i uważnie słuchać klienta.
Plan działania wygląda następująco:
Przywitaj się, zwróć się do osoby po imieniu.
Potwierdzenie złożenia zamówienia. Czy klient rzeczywiście zamierza kupić ten konkretny produkt.
Ustalenie miejsca dostawy towaru. Następnie informujemy o sposobie dostawy, jej koszcie i przewidywanym czasie dotarcia. Konieczne jest również wyjaśnienie, czy klient będzie mógł odebrać przesyłkę w umówionym terminie, czy nie wyjedzie np. na wakacje lub w podróż służbową.
Po doprecyzowaniu danych klienta i informacji o adresie dostawy, czas na zaproponowanie dodatkowych towarów. Można użyć mniej więcej takiego sformułowania: "W naszym sklepie jest teraz ciekawa promocja. Jeśli dziś zamówisz wideorejestrator, możesz dodatkowo kupić stojak na telefon w obniżonej cenie. Możesz go kupić dla siebie, jeśli nie masz jeszcze stojaka na telefon komórkowy w samochodzie. Możesz też kupić go jako prezent dla znajomych. W ten sposób mówimy klientowi, dlaczego powinien dokonać tego dodatkowego zakupu. Pamiętaj, aby podkreślić korzyści i poinformować, ile dana osoba może zaoszczędzić.
Na koniec rozmowy warto zapytać, czy klient ma jeszcze jakieś pytania i podziękować mu za zamówienie.
Dodatkowa sprzedaż powinna być oferowana przy każdym zamówieniu. Zgadza się na nie około 20-30% klientów. Ale oferty muszą być odpowiednie: jeśli dana osoba się spieszy lub jest niezadowolona z jakości obsługi, lepiej się pożegnać, nie próbując sprzedać czegoś innego. Jeśli z powodzeniem zastosujesz dodatkowe oferty, kwota Twojej średniej sprzedaży może wzrosnąć o 20-50%.
Analiza relacji z klientami Analiza relacji z klientami jest jedną z usług, które Oise Trade Poland oferuje firmom. Nasi eksperci pomogą zidentyfikować mocne i słabe strony interakcji z klientami. Oise Trade opracowuje zalecenia metodologiczne dotyczące pracy z każdą grupą klientów. Dadzą one Twojej firmie nowy impuls do rozwoju i nowe pomysły na promocję produktów.