Dropshipping to popularny i stosunkowo prosty schemat organizacji biznesu towarowego. Przy tej metodzie pracy sprzedawca działa jedynie jako pośrednik. Reklamuje produkt i łączy kupującego z producentem lub dostawcą produktu. Nie kupujesz towaru, nie przechowujesz go, a po prostu szukasz klienta, do którego dostawca wyśle towar. Zarobek sprzedawcy stanowi różnicę pomiędzy ceną zakupu a ceną końcową dla konsumenta. Nie należy jednak myśleć, że sukces w tej dziedzinie działalności przyjdzie bez pracy i wysiłku. Nie, dropshipping to pełnoprawny biznes, w którym trzeba ciężko pracować, próbować, myśleć i podejmować ryzyko. W przeciwnym razie zamiast upragnionego sukcesu i bogactwa nadejdzie rozczarowanie i bankructwo.
Specjaliści z Oise Trade dokonali wyboru ważnych punktów, na które należy zwrócić uwagę rozwijając biznes dropshippingowy.
Stosunek do biznesu Niektórzy uważają, że dropshipping to prosty i gwarantowany schemat wzbogacenia. Inni tak bardzo boją się porażki, że z przerażeniem mierzą się z każdą przeszkodą. Nawet nie zakładają własnej działalności, bo się boją. Prawda, jak zawsze, leży gdzieś pośrodku. Bardzo ważne jest, abyś obiektywnie zrozumiał, że dropshipping to biznes z własnym ryzykiem i niuansami. Aby odnieść sukces, musisz pracować. Trzeba w to zainwestować swój czas i wysiłek.
Ważne jest, aby podchodzić do biznesu z chłodną głową. Jeśli zakładasz własny biznes i boisz się popełnić błąd, niewiele osiągniesz. Błędy są normalne. Daj sobie prawo do ich wykonywania i zdobywania doświadczenia.
Wybór produktu Wybierz proste produkty, które inni dropshipperzy już sprzedają. Nie powinieneś zaczynać handlu ubraniami, torebkami, biżuterią i innymi towarami, które ludzie wolą kupować od znanych marek.
Jakość produktu Dużym błędem jest nie zwracanie wystarczającej uwagi na jakość produktu. Prowadzi to do zwrotów, niezadowolenia klientów i pogorszenia reputacji. Można tego wszystkiego uniknąć, po prostu sprawdzając jakość produktu. Przeczytaj recenzje, dokładnie przestudiuj prawdziwe zdjęcia zamieszczone przez kupujących. Jeśli jest niewiele recenzji, zamów produkt samodzielnie i sprawdź jego jakość. A jednocześnie czas dostawy i jakość opakowania. Pamiętaj, im prostszy technicznie produkt, tym mniej będzie reklamacji i zwrotów. W Oise Trade Dropshipping uczymy naszych klientów, jak znaleźć producenta i sprawdzić jakość towarów i usług.
Kontrola kosztów Konieczne jest jasne rejestrowanie wszystkich wydatków (reklama, podatki, zwroty itp.). Dzięki temu będziesz w stanie określić, w jaki sposób możesz je zredukować. Możesz na przykład znacznie obniżyć koszty zwrotów, odmawiając towarów niskiej jakości.
Relacje z dostawcami Nie bójcie się kontaktować bezpośrednio z dostawcami, producentami i dystrybutorami, bo oni też tej współpracy potrzebują. Pod warunkiem udanej sprzedaży towaru, możesz poprosić dostawcę o specjalny rabat w celu dalszego obniżenia kosztów zakupu.
Reklama Nie przeskakuj na każdą możliwą platformę reklamową. Takie rozproszenie zasobów będzie całkowicie bezużyteczne. Skoncentruj się na jednej platformie, takiej jak na przykład Facebook. Ma bardzo dużą grupę odbiorców, a inteligentne algorytmy pomogą skutecznie wypromować produkt w dłuższej perspektywie.
Zakres Nie goń za ogromnym asortymentem. Skoncentruj się na jednym kierunku. Przykładowo, jeśli są to produkty dla dzieci, to niech będą to wyłącznie smoczki i butelki. Jeśli są to artykuły gospodarstwa domowego, mogą to być tylko poduszki. Najpierw skup się na jednej grupie docelowej. Z biegiem czasu będziesz wyraźnie wiedział, jaka ona jest i czego chce. Osiągnąwszy sukces w jednym kierunku, możesz rozszerzyć swoją działalność i wejść w inną niszę, idealnie zgodną z tą, w której jesteś już ekspertem.
Testowanie Najpierw skup się na tym, co ważne. Globalne zmiany dają znaczące rezultaty. Następnie możesz przetestować części.
Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności:
Targetowanie – ważne jest przetestowanie różnych zainteresowań odbiorców;
Kreacje – znajdź najlepsze zdjęcia i filmy dotyczące Twoich produktów i reklam;
Cena – ustal cenę, która zapewni największy zysk.
Źródła informacji Wielu dropshipperów dzieli się swoimi doświadczeniami, opowiada o strategiach biznesowych, podejściach, niuansach itp. Wiadomo, że nie wszystko daje rezultaty. Nie zamieniaj zdobywania wiedzy w niekończący się proces. Nie spiesz się od jednej strategii do drugiej. Ważne jest, aby wybrać jedną ścieżkę, podążać nią i doskonalić się. Kiedy na tej ścieżce osiągniesz pożądane rezultaty, możesz poeksperymentować z innymi strategiami, produktami, rodzajami zarobków itp.
Aby ułatwić życie początkującym przedsiębiorcom i biznesmenom, którzy chcą skalować swój biznes, firma Oise Trade opracowało zestaw usług. Opierają się na badaniu doświadczeń najlepszych przedstawicieli różnych sektorów gospodarki. Możesz uzyskać profesjonalne porady i rekomendacje, które pomogą Ci podjąć decyzję o niezbędnych krokach w rozwoju Twojego biznesu.