Załóżmy, że uruchomiłeś sklep internetowy z artykułami dla dzieci. Nie próbuj promować produktów ze wszystkich kategorii na raz. Zidentyfikuj kilka produktów, które mają potencjał do generowania największych zysków i promuj je. Skoncentruj się na konkretnym źródle ruchu. Takie podejście jest szczególnie istotne w warunkach ograniczonego budżetu reklamowego (dla większości początkujących przedsiębiorców właśnie tak jest).
Promocja SEO, reklama kontekstowa, reklama ukierunkowana, promocja w sieciach społecznościowych – możesz to wszystko wykorzystać później. Bez kompleksowej promocji nie da się osiągnąć wysokich współczynników konwersji strony internetowej. Jednocześnie pamiętaj, że promocja SEO nie daje rezultatów od razu, a dopiero po zaindeksowaniu Twojej witryny przez roboty, porównaniu jej z podobnymi i przypisaniu jej określonej pozycji w wynikach wyszukiwania. Promocja SEO to długa gra. A rozpoczynając działalność, potrzebujesz klientów już teraz – więc lepiej zacząć od reklamy kontekstowej lub ukierunkowanej.
Promocja sklepu internetowego i reklama prezentowanych w nim produktów to główne zadanie dropshippera. W serii wpisów na blogu Oise Trade Limited porozmawiamy o tym, jakich narzędzi warto używać, aby osiągnąć sukces. Zacznijmy od ogólnych wskazówek, które przydadzą się przedsiębiorcom, którzy są na początku swojej drogi w biznesie dropshippingowym.
W szczególności dzisiaj krótko przyjrzymy się:
budżet reklamowy;
unikalna propozycja sprzedaży;
użyteczność witryny;
baza klientów.
Nie marnuj budżetu reklamowego
Odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego produkt powinien zostać zakupiony u Ciebie, a nie u konkurencji. W czym Twoja oferta jest lepsza od oferty konkurencji? Jeśli sam nie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, to w jaki sposób potencjalni klienci mogą dokonać wyboru na korzyść Twojego sklepu internetowego? Twoja oferta sprzedaży powinna ich przekonać, że powinni kupować u Ciebie, a nie w innym sklepie.
Unikalna propozycja sprzedaży pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Podkreślaj potencjalnym klientom użyteczność, niepowtarzalność i specyfikę. Unikaj ogólnych sformułowań: „Jesteśmy niedrodzy”, „Jesteśmy wysokiej jakości”. Odpowiednio skomponowana, unikalna propozycja sprzedaży pozwala klientom zrozumieć, jakie korzyści uzyskają, korzystając z Twojej oferty. „Dzięki nam obniżysz swoje miesięczne wydatki o połowę.” Z tego hasła można od razu zrozumieć, co się stanie i kiedy.
Stwórz unikalną propozycję sprzedaży
Elektroniczna platforma handlowa powinna przede wszystkim zadowolić odwiedzających, a nie właściciela firmy. W przeciwnym razie istnieje duże prawdopodobieństwo niepowodzenia: istnieje sklep internetowy, ale nie ma sprzedaży. A wszystko dlatego, że Twoi potencjalni klienci nie potrafią prawidłowo korzystać ze strony, bo jest niewygodna, niedostosowana do urządzeń mobilnych, a procedura składania zamówienia zajmuje dużo czasu. W takich warunkach konwersja Twojej witryny będzie wynosić zero.
Wygoda strony dla użytkowników
Zbieraj informacje o swoich klientach: adresy e-mail, numery telefonów, kontakty na messengerze. Te osoby już coś kupili w Twoim sklepie, co oznacza, że odbiorcy charakteryzują się już pewnym poziomem lojalności. Jak zbierać dane? W formularzu zamówienia towaru należy podać pola, w których Klient powinien wpisać dane kontaktowe. Wykorzystując te dane możesz przypominać klientom o sobie, informując ich np. o rabatach czy ekskluzywnych ofertach. Pamiętaj: koszt pozyskania nowego klienta zawsze przewyższa koszt utrzymania istniejącego klienta.
W kolejnych publikacjach na portalu Oise Trade przyjrzymy się bliżej sposobom popularyzacji i promocji sklepów internetowych.