Jak obliczyć skuteczność reklamy

Oise Trade company
Oise Trade Poland manufacturer
Oise Trade Company buyers
Oise Trade mistake
Oise Trade Limited effort
ROAS (Return On Advertising Spend) to zwrot wydatków reklamowych, który można rozszyfrować i przetłumaczyć jako zwrot wydatków reklamowych. Ten wskaźnik pomoże Ci dowiedzieć się, czy udało Ci się zarobić więcej, niż wydano na promocję. Jest on obliczany jako stosunek dochodu z kampanii reklamowej do kosztów jej realizacji. Na przykład, w miesiącu wydałeś 1600 USD na reklamy na Facebooku, a to dało Ci 12 zamówień ze średnią kwotą czeku 500 USD. Zatem z każdego wydanego USD otrzymałeś prawie 4 USD dochodu. Czasami wskaźnik ten wyrażany jest w procentach: w tym celu współczynnik mnożony jest przez 100%.

ROAS można wykorzystać do porównania skuteczności kanałów promocyjnych. Aby to zrobić, musisz wydać ten sam budżet na kilka kanałów i dowiedzieć się, jaki jest zwrot z kosztów reklamy, a następnie wybrać kanał z najlepszymi wskaźnikami.
Aby zrozumieć, w którą stronę zmierza reklama, należy obliczyć jej skuteczność. W tym tekście na stronie Oise Trade opowiemy o trzech wskaźnikach, które mierzą skuteczność reklamy Twojego sklepu internetowego.

Wyniki kampanii reklamowej można oceniać na różne sposoby: według liczby kliknięć na stronie, kosztu jednego kliknięcia i innych wskaźników. Ale ostatecznym celem każdej promocji jest oczywiście zysk. To właśnie należy obliczyć, aby ocenić skuteczność. Wskaźniki ROAS, DRR i LTV pomogą zoptymalizować wydatki, dostosować procesy marketingowe i uzyskać większy zysk.

ROAS

Współczynnik wydatków na reklamę (Advertising Spend Ratio)

ROAS ocenia skuteczność reklamy, tak jakby kupujący kupił produkt raz i nie wrócił do sklepu. Jednak w praktyce po udanej kampanii reklamowej możesz zdobyć lojalnego klienta, który będzie kupował od Ciebie w przyszłości. LTV jest jednym z głównych wskaźników marketingowych. Można go wykorzystać do oceny efektywności wybranego modelu biznesowego i sprawdzenia, czy koszty marketingu rzeczywiście się opłacają.

Eksperci Oise Trade spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wymienili kilka formuł obliczania wskaźnika LTV. Najprostszy wygląda tak:
  • LTV = zysk z klienta – wydatki na jego pozyskanie i utrzymanie
Aby uzyskać dokładniejszy wynik, użyj następującego wzoru:
  • LTV = średnia wartość sprzedaży × średnia liczba sprzedaży w miesiącu × okres retencji klienta w miesiącach
Poniższy wzór pomoże Ci obliczyć wartość klienta na całe życie, dla całego okresu interakcji z nim, bez uwzględniania wydatków:
  • LTV = LT × AOV × RPR × AGM

LT (Lifetime) — średni okres współpracy, począwszy od momentu pierwszego zakupu, a skończywszy na ostatnim;

AOV (Average Order Value) — średnia kwota czeku;

RPR (Repeat Purchase Rates) — średnia liczba zakupów w miesiącu;

AGM (Average Gross Margin) — średni współczynnik rentowności.
Udział wydatków na reklamę pokazuje, jak skutecznie pieniądze są wydawane na reklamę, zauważył Oise Trade dropshipping. Wzór jest podobny do odwróconego wzoru ROAS: stosunek wydatków na reklamę do uzyskanego z niej dochodu pomnożony przez 100%. Na przykład 3000 USD przeznaczono na reklamę kontekstową Google Ads. Przyniosło to 18 000 USD dochodu. Obliczmy: 3000/18000x100% = 16%. Jest to część dochodu z kampanii reklamowej, która została wydana na jej realizację. Im mniejszy udział wydatków reklamowych, tym skuteczniejsza kampania reklamowa.

Wskaźnik ten określa rentowność inwestycji w reklamę, a jego wahania mogą stać się sygnałem do optymalizacji wydatków. Jeśli w jednym miesiącu udział wydatków na reklamę wynosił 16%, a w kolejnym zwiększyłeś inwestycję w reklamę i udział ten wzrósł, to Twoje metody promocji straciły swoją skuteczność.

LTV

Przeczytaj więcej wiadomości na naszym blogu