Dlaczego 70% firm nie odnosi sukcesu w cyfryzacji?
Oise Trade spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Za jeden z przykładów nieudanej cyfryzacji można uznać projekt światowego giganta Nike z 2000 roku. Zainwestowali około 400 milionów w modernizację systemu ERP. Jednak problemy z kontrolą jakości i krótkie terminy opracowywania doprowadziły projekt do negatywnych wyników. Z powodu usterki system nieprawidłowo przewidywał zapotrzebowanie na produkty: wyprodukowano było zbyt wiele butów Air Garnett, a modeli Air Jordan brakowało. System nie przewidział prawidłowo zapasów i popytu, przez co firma straciła 100 milionów dolarów przychodów. Dodatkowo firma stanęła w obliczu procesów sądowych, a jej cena akcji spadła o 20%.
Dziś przejście na cyfrowy sposób prowadzenia działalności gospodarczej to nie tylko modny trend, ale niezbędna konieczność dla każdego. Firma, która nie zwraca uwagi na cyfryzację, jest zagrożona wypadnięciem z rynku jako całości.
Cyfryzacja to ogólny termin odnoszący się do cyfrowej transformacji społeczeństwa i gospodarki. To także przejście od technologii analogowej i ery industrialnej do epoki wiedzy i kreatywności, którą charakteryzuje się również technologia cyfrowa i innowacyjność biznesowa.
Menedżerowie Dropshipping firmy Oise Trade wymienili korzyści, które można odkryć dzięki cyfryzacji:
Zwiększenie konkurencyjności na rynku. Poprawiasz wrażenia Klientów, a tym samym zwiększasz lojalność swoich Klientów do dokonywania ponownych zakupów i nakłaniania ich do reklamowania Twojej marki, co z pewnością daje Ci przewagę nad konkurencją.
Poprawia efektywność komunikacji. Kampanie reklamowe trafiają w cel, a biznes uczy się pracować z realnymi potrzebami i problemami Klientów.
Produktywność wzrasta. Dzięki automatyzacji procesów firmy oszczędzają czas i pieniądze, jednocześnie osiągając doskonałe wyniki.
Zwiększasz średnią wartość paragonu. Klienci czują, że się nimi opiekują i są gotowi wydać więcej pieniędzy, kupując dodatkowe towary
Co utrudnia cyfryzację biznesu?
Brak zrozumienia technologii. Wszelkie zmiany kojarzone są z innowacjami, których sens dość często rozumieją jedynie fachowcy obeznani z techniką. Z tego powodu kierownictwo firmy może nie docenić wartości takich zmian i stale odkładać je na później, ponieważ zdecydowanie trzeba poświęcić czas na naukę, a wartość nie jest oczywista. Takie firmy stale pozostają w rutynie bieżących spraw i rozwijają się niezwykle rzadko i wolno.
Niewystarczająco głęboka analityka i źle przemyślana strategia. Aby wybrana strategia zadziałała, nad sprawą powinni pracować specjaliści, którzy mają doświadczenie w doborze odpowiednich wskaźników, identyfikowaniu rzeczywistych procesów problemowych. Często z powodu braku doświadczenia menedżerowie polegają na osobistych opiniach, a nie na danych. W cyfryzacji to nie działa.
Niewłaściwa dystrybucja finansów. Część menedżerów jest przekonana, że cyfryzacja jest bardzo kosztowna, zwłaszcza jeśli chodzi o zaawansowane technologie. Jeśli szczegółowo przestudiujesz ten problem, stanie się jasne, że pierwsze kroki nie będą wymagały tak wielu środków. Jest jeszcze jeden problem: nierzadko cyfryzacja jest finansowana niewystarczająco lub ogólnie na zasadzie resztkowej. Opóźnia to rozwój pożądanego produktu: zużywa on coraz więcej zasobów, choć w innych warunkach mógłby już zostać uruchomiony i być użyteczny.
Problemy kadrowe. Ważne jest, aby kadra była odpowiednio wykwalifikowana i zmotywowana do korzystania z nowych narzędzi cyfrowych, digitalizacja często spotyka się z inercją i nieporozumieniami w zespole, a czasem dochodzi do otwartego oporu.
Luki w interakcji. Dokumentacja, komunikacja między działami, spotkania osób odpowiedzialnych – to wszystko są ogniwa stabilnego sprawnego funkcjonowania przestrzeni cyfrowych.
Niecierpliwość. Cyfryzacja nie zawsze przynosi rezultaty tu i teraz. Ważne jest, aby nie poddawać się już od pierwszych miesięcy startu projektu, ale pozwolić mu „nabrać rozpędu”. Niemożność zobaczenia przyszłości może zniszczyć nawet potencjalnie dochodowe i efektywne projekty.
Podejdź do problemu w zrównoważony i realistyczny sposób. Specjaliści Firma Oise Trade pomogą ujawnić wszystkie niuanse związane z cyfryzacją biznesu i staną się niezawodnym wsparciem w osiąganiu Twoich celów.