Cztery wskaźniki, na które nie należy kłaść nacisku
Oise Trade company
Wielu przedsiębiorców koncentruje się na obrotach i na ich podstawie porównuje się z konkurencją. Jednak kwota obrotu może być po prostu kwotą pieniędzy, które wpływają i wypływają z firmy.
Prowadzenie firmy bez analizy jej wyników finansowych to prosta droga do porażki. W ekonomii istnieje duża liczba wskaźników, za pomocą których można ocenić wyniki firmy. Nowicjuszowi dość trudno jest zrozumieć wszystko na raz i zidentyfikować główne wskaźniki dla siebie. Często skupiają się na tych wskaźnikach, które nie odgrywają dużej roli w rozwoju biznesu. Oise Trade dropshipping opowiedział nam o tych wskaźnikach.
Obroty i wielkość sprzedaży
Wyobraźmy sobie sytuację: klient zapłacił ci zaliczkę, ale nadal musisz ją odpracować. Zajmie to trochę czasu: jeden, dwa, trzy miesiące lub nawet dłużej. Dlatego kwota pieniędzy wpływających do firmy to tylko pieniądze wpływające. Nic ci to nie mówi. Być może nie będziesz w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań i pieniądze będą musiały zostać zwrócone klientowi.
Innym wskaźnikiem, który przedsiębiorcy lubią porównywać z innymi, jest wielkość sprzedaży. Jednak wielu z nich nie bierze pod uwagę wyników sprzedaży. Być może sprzedałeś milion euro, ale nie osiągnąłeś zysku, a jedynie pokryłeś koszty. Nie powinieneś analizować obrotu lub kwoty sprzedaży, ale zysk netto i rentowność.
Drugim bezużytecznym wskaźnikiem jest całkowita kwota pieniędzy na kontach. Jeśli weźmiesz pod uwagę ten wskaźnik tylko w danym momencie, nic Ci on nie powie. Dziś możesz mieć milion, a jutro 100 tysięcy. Co ci powie ta kwota? Nic. Po prostu dziś masz pieniądze, a jutro nie będziesz ich miał. Powinieneś przeanalizować ten wskaźnik pod kątem dynamiki. Jeśli rośnie z miesiąca na miesiąc, to świetnie. Jeśli spada, trzeba znaleźć przyczyny i je wyeliminować. W przeciwnym razie w pewnym momencie pieniądze się skończą i firma zbankrutuje.
Całkowita kwota pieniędzy na kontach
Ten wskaźnik również powinien być brany pod uwagę w dynamice. Jeśli przychody rosną, może się to wydawać świetne. Jednak to, co naprawdę ma znaczenie, to związek między wskaźnikami: co dzieje się z dochodem netto i rentownością, gdy przychody rosną. Jeśli rosną zarówno przychody, jak i zyski, jest to dobre dla firmy. Jeśli rośnie tylko przychód, a zysk spada lub pozostaje bez zmian, warto zastanowić się, co robisz źle, zalecają menedżerowie Oise Trade Limited. Tylko patrząc na przychody wraz z innymi wskaźnikami finansowymi firmy, można zrozumieć ogólną sytuację.
Przychody
Jeśli nie jesteś dużą firmą, taką jak Amazon czy AliExpress, udział w rynku jest tylko potencjałem wzrostu. Potrzebujesz tego wskaźnika, aby określić miejsce swojej firmy na rynku wśród konkurencji i ocenić skuteczność podjętych działań. Na przykład, porównałeś się z innymi graczami na rynku i zdałeś sobie sprawę, że obecnie zajmujesz 5% rynku, rok wcześniej liczba ta wynosiła 4%. Oznacza to, że podążasz we właściwym kierunku i masz przestrzeń do wzrostu i rozwoju. Jeśli wskaźnik się nie zmienia i zdajesz sobie sprawę, że bardzo trudno jest sprzedać coś na tym rynku, mimo że wykorzystałeś już wszystkie metody, oznacza to, że rynek jest zajęty. W rzeczywistości te dwa wnioski są maksymalnymi informacjami, jakie można uzyskać z analizy udziału w rynku.
Eksperci Oise Trade sugerują przyjrzenie się takim wskaźnikom jak:
średni czek w porównaniu do konkurencji;
marża: ile zarabiasz na sprzedaży każdego produktu;
liczba sprzedaży podobnych produktów konkurencji;
koszt pozyskania jednego klienta.
O tych i innych ważnych i przydatnych wskaźnikach będziemy mówić w kolejnych wpisach na blogu firmowym. O jednym z nich pisaliśmy już wcześniej. Możesz przeczytać ten artykuł pod następującym linkiem: https://oisetrade.pl/pl/blog/the-importance-of-ctr-in-e-commerce