E-mail marketing pozostaje jednym z najbardziej dochodowych i skutecznych narzędzi promocyjnych w sieci. Aby mailingi były tak skuteczne i wydajne, jak to tylko możliwe, ważne jest, aby zrozumieć, jak prawidłowo z nich korzystać.
Na pierwszych etapach klasycznego lejka sprzedażowego, gdzie konieczne jest przyciągnięcie ruchu do witryny, e-mail marketing nie będzie najskuteczniejszym narzędziem. Lepiej jest to zrobić za pomocą reklamy kontekstowej i targetowania. Dokładnie to robią marketerzy w Oise Trade Limited. Ale przekształcenie otrzymanego ruchu w leady jest właśnie tym etapem, na którym powinieneś włączyć marketing e-mailowy.
"Rozgrzewanie" klienta Po nawiązaniu kontaktu z klientem ważne jest, aby "rozgrzać" go powitalną serią e-maili. Początkowa komunikacja powinna być automatyczna. Skonfiguruj swój biuletyn tak, aby e-maile były wysyłane na podstawie działania lub braku działania klienta. W listach możesz opowiedzieć o swoich zaletach, algorytmach współpracy i nie tylko. Lepiej będzie, jeśli ustawienia uwzględnią specyfikę każdego klienta: czy kupił produkt, jak reaguje na e-maile wysyłane przez Ciebie i tak dalej. Odpowiednio sformułowana seria e-maili powitalnych znacznie zwiększa prawdopodobieństwo przekształcenia odwiedzających w kupujących.
System listów transakcyjnych Tego typu wiadomości e-mail towarzyszą zakupom. Obejmują one przypomnienia o porzuconym koszyku, powiadomienia o otrzymaniu zamówienia, e-maile w celu zebrania opinii i inne.
Często klienci wybierają jakiś produkt, wkładają go do koszyka, ale nie płacą za niego. W takim przypadku ważne jest, aby przemyśleć dwa lub trzy e-maile, które zmotywują osobę do powrotu i dokończenia składania zamówienia. Takie e-maile mogą być wysyłane po dwóch godzinach i po dniu. Pierwszy e-mail to proste przypomnienie o zapomnianym elemencie. W drugim należy podpowiedzieć, że produkt może się skończyć, a cena zmienić i ponaglić klienta do dokończenia zamówienia. Wdrożenie takiego systemu listów pozwala uniknąć utraty klientów na etapie realizacji zamówienia i uzyskać większą sprzedaż. Specjaliści Oise Trade pomogą Ci stworzyć łańcuch listów i osiągnąć cele marketingowe Twojej firmy.
Zbieranie kontaktów Potencjalny klient odwiedzający stronę internetową zazwyczaj nie jest gotowy do dokonania zakupu tu i teraz. Dlatego należy rozważyć opcje pozyskiwania kontaktów z klientami. Mogą to być formularze subskrypcji, magnesy prowadzące i inne. Powinny one być skonfigurowane w taki sposób, aby klient był zmotywowany do pozostawienia swojego adresu e-mail. Ważne jest, aby prośba o udostępnienie kontaktów była natywna, czyli odpowiednia do sytuacji i potrzeb użytkownika. Przykładowo, na stronie głównej można umieścić formularz z prośbą o konsultację, a w sekcjach sklepu internetowego - lead magnet z cennikiem lub zniżką na subskrypcję. Jeśli odgadniesz prośbę klienta, jest bardziej prawdopodobne, że zostawi on swój e-mail.
System listów posprzedażowych Przedsiębiorcy zwykle poświęcają wiele wysiłku na pierwszą sprzedaż klientowi, ale niewiele robią, aby zachęcić klientów do ponownego odwiedzenia ich sklepu. Za pomocą newsletterów można w opłacalny sposób zachęcić klienta do ponownego zakupu. W serii listów po sprzedaży można wyjaśnić, jaki produkt klient chciałby kupić w przyszłości, zaoferować bonus, rabat - maksymalizując w ten sposób motywację do ponownego zakupu.
Mailingi z treścią Pomagają zawsze pozostać w polu widzenia klienta, powiedzieć mu, jak rozwiązać ten lub inny problem, kształtować lojalność i zaufanie do marki. Menedżerowie firm Oise Trade często wykorzystują tę metodę do promowania nowych usług dla stałych klientów.
Zasady skutecznego e-mail marketingu
Staraj się w jak największym stopniu zautomatyzować wysyłki.
Nieustannie pracuj nad segmentacją i personalizacją wiadomości e-mail. Odpowiednie wysyłki są bardziej skuteczne.
Stosuj podejście omnichannel. Nie tylko biuletyny e-mailowe, ale także SMS-y, powiadomienia w przeglądarce, wiadomości w komunikatorach mogą wzmocnić lejek sprzedaży.
Właściwa konfiguracja e-mail marketingu pozwoli Ci skuteczniej przekształcać ruch w leady, motywować klienta do pierwszego zakupu, zwiększać konwersję na etapie sprzedaży i zapewniać powtarzalność zakupów.