Możesz znaleźć docelowych odbiorców w sieciach społecznościowych, badając działania użytkowników w tych samych sieciach społecznościowych. Twoje strony mają obserwujących, którzy piszą do Ciebie, wchodzą w interakcję z postami, oglądają Twoje filmy itp. Wszyscy oni wykazują zainteresowanie Twoją firmą w takim czy innym stopniu. Dlatego też można bezpiecznie uznać ich za grupę docelową, zalecają marketerzy Oise Trade.
1. Osoby, które oglądały Twoje filmy. Jeśli wyświetleń jest niewiele (na przykład około tysiąca), to z listy tych, którzy obejrzeli, warto wybrać osoby, które „opanowały” 25% filmu. Jeśli więcej – to 50%. Jeśli jest dużo wyświetleń – dziesiątki tysięcy – wybierz tych, którzy obejrzeli 95% filmu. Ci ludzie obejrzeli to do końca i wyraźnie dają do zrozumienia, że to oni są Twoimi docelowymi klientami.
Należy jednak pamiętać, że skład odbiorców zależy od treści filmu. Jeśli Twój film jest po prostu zabawny, każdy może go obejrzeć. Jeśli jednak film dotyczy cech i zalet konkretnego produktu, najprawdopodobniej będzie zainteresowany otrzymaniem specjalnej oferty dotyczącej tego lub podobnego produktu.
2. Odwiedzający Twoją stronę. Osoby odwiedzające stronę Twojej firmy pokazały już w pewnym stopniu, że interesują się tym, czym się zajmujesz. Można je łączyć w grupy służące retargetingowi, czyli wielokrotnemu wyświetlaniu reklam. W ten sposób możesz sprowadzić te osoby z powrotem do swojego sklepu. Być może z jakiegoś powodu byli rozproszeni i nie ukończyli docelowej akcji.
3. Użytkownicy, którzy polubili lub skomentowali posty. Może to być szersza grupa odbiorców niż ci, którzy kliknęli stronę Twojej firmy. Jednak tacy odbiorcy również powinni zostać objęci testami reklam.
4. Osoby, które w wiadomościach zainteresowały się konkretnym produktem, są bardzo ciepłymi odbiorcami. Do takich osób warto kierować swoją reklamę z intratnymi ofertami. Jest duże prawdopodobieństwo, że coś kupią.
5. Osoby, które zapisały dowolną publikację. Użytkownicy zapisują coś w sieciach społecznościowych, jeśli są tym zainteresowani i chcą wrócić później. I najczęściej nie wracają. Przypomnij tym ludziom o sobie.
Zbierz użytkowników w grupy i przetestuj swoje reklamy. Jeśli potrzebujesz pomocy w badaniu i pracy z grupą docelową, możesz skontaktować się z Firmy Oise Trade. Kontakty – tutaj:
https://oisetrade.pl/en/contacts