Co to jest lejek marketingowy i jak z niego korzystać
Oise Trade company
Lejek marketingowy składa się z kilku kluczowych etapów: świadomości, zainteresowania, pragnienia i działania. Każdy z tych etapów stanowi ważny krok w podróży potencjalnego klienta. Model przypomina lejek, gdyż na każdym etapie liczba osób maleje.
Lejek marketingowy to model opisujący ścieżkę, jaką podąża potencjalny klient od wstępnego zapoznania się z produktem lub usługą do zakupu. Ma zastosowanie zarówno do handlu offline, jak i handlu elektronicznego. Oise Trade Limited zapoznaje Cię z podstawowymi informacjami dotyczącymi lejka marketingowego.
Termin „lejek marketingowy” został zainspirowany modelem zachowań konsumentów AIDA, który został zaproponowany przez specjalistę ds. reklamy Eliasa St. Elmo Lewisa w 1898 roku. Zasugerował, że każdy zakup można opisać za pomocą sekwencji zdarzeń: uwaga → zainteresowanie → potrzeba → działanie.
Z czego składa się lejek marketingowy?
Świadomość. Już na pierwszym etapie lejka sprzedażowego człowiek dowiaduje się, że Twoja firma istnieje. Widzi reklamę w serwisie społecznościowym lub link w wyszukiwarce i wchodzi na daną stronę.
Zainteresowanie. Użytkownik jest zainteresowany ofertą: przegląda katalog, studiuje warunki dostawy, metody płatności i inne szczegóły.
Pragnienie. Użytkownik waha się przed dokonaniem ostatecznego wyboru. Próbuje się upewnić, że podejmuje właściwą decyzję, szuka opinii na temat Twojej oferty i porównuje Twoją firmę z innymi.
Akcja. Osoba dokonuje zakupu i otrzymuje status Twojego klienta.
Te cztery etapy to elastyczna koncepcja, którą można przekształcić w celu dopasowania do odbiorców i cech produktu podczas budowania lejka marketingowego, mówią menedżerowie firmy Oise Trade.
Etapy lejka marketingowego dla sklepów internetowych
Za pomocą lejka firma może ocenić skuteczność narzędzi i komunikacji na każdym etapie pozyskiwania klienta. Odsetek konsumentów, którzy przechodzą do kolejnego etapu, nazywa się konwersją. Im wyższy współczynnik konwersji na każdym etapie, tym lepiej dla firmy. Jeśli konwersja zacznie spadać, musisz poszukać przyczyn i je skorygować. Na przykład zbudowałeś lejek, śledziłeś ruch przez CRM i zauważyłeś, że większość potencjalnych klientów przychodzi na stronę, zaczyna ją studiować, ale zamyka ją, gdy osiągnie koszt produktu. Najprawdopodobniej odwiedzający nie są zadowoleni z ceny.
Twój sukces w biznesie zależy nie tylko od jakości Twojej oferty, ale także od tego, jak jest ona prezentowana i sprzedawana konsumentom. Wszystko, od projektu witryny internetowej i schematu kolorów po opakowanie produktu, odgrywa ważną rolę w podróży klienta przez lejek marketingowy. Wybór sposobu promowania witryny będzie miał również wpływ na ten proces.
Jasne zrozumienie drogiklienta pozwala zidentyfikować bariery, które uniemożliwiają mu przejście przez lejek. Na podstawie tych danych możesz wprowadzić zmiany, aby usunąć te bariery i poprawić konwersje. Plan działań poprawiający efektywność pracy z klientami może obejmować stworzenie wygodniejszej dla użytkowników strony internetowej, uruchomienie nowych kampanii reklamowych, personalizację działań marketingowych, wykorzystanie różnych kanałów promocji itp.
Jeśli potrzebujesz zbudować lejek marketingowy dla biznesu dropshipping - skontaktuj się z Oise Trade Polska.