Kontekst i reklama ukierunkowana: różnice

Oise Trade company
Oise Trade Poland manufacturer
Oise Trade Company buyers
Oise Trade mistake
Oise Trade Limited effort
Warunkiem pomyślnego rozwoju biznesu jest umiejętność korzystania przez przedsiębiorcę z różnorodnych narzędzi promocji i reklamy w Internecie. Reklama kontekstowa i ukierunkowana to jedne z najpopularniejszych sposobów informowania potencjalnych klientów o Twojej firmie. Rozmawialiśmy ze specjalistami z Oise Trade Polska i dowiedzieliśmy się, czym różnią się te formaty reklam.

Platformy reklamowe
Reklama kontekstowa wyświetlana jest w wyszukiwarkach nad innymi wynikami. Pojawia się w odpowiedzi na konkretne żądanie użytkownika, np. „kup telewizor” lub „remontuj mieszkanie”. Ukierunkowane reklamy publikowane są w kanałach i innych sekcjach sieci społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter i inne. W tym przypadku użytkownik nie szuka niczego specjalnie. Reklamy wyświetlają się osobie z uwzględnieniem informacji o niej: płci, wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań.

Reklama kontekstowa wykorzystuje także systemy umieszczania reklam w zasobach partnerów. Użytkownik również nie żąda niczego w odniesieniu do tych zasobów i wyświetlają mu się reklamy:
  • według tematu, na przykład, kiedy czyta określone artykuły;
  • oparte na zachowaniu. Załóżmy, że osoba wypełniła koszyk w sklepie internetowym, ale go porzuciła. Wtedy ogłoszenie mu o tym przypomni;
  • według zapytań, które wpisał wcześniej do wyszukiwarki.
W reklamie ukierunkowanej nie ma jednoznacznej informacji o tym, czy dana osoba chce coś teraz kupić, czy nie. Ta reklama jest skierowana do „zimnych” odbiorców. Przedsiębiorca zakłada jedynie, że te osoby mogą zostać jego klientami. Reklama wyświetlana jest w oparciu o określone parametry, np.:
  • demograficzne (płeć, wiek);
  • geograficzne (do niektórych stacji metra);
  • edukacja i praca;
  • zainteresowania i hobby;
  • aktywność w społecznościach tematycznych.

Reklama kontekstowa ma niewielki zasięg i ograniczoną grupę odbiorców, ale jest „najgorętsza”. Reklama celowana zapewnia dotarcie do maksymalnej liczby użytkowników, jednak nie jest łatwo przekonać ich do zakupu.
Grupa docelowa
Reklama kontekstowa jest zwykle skierowana do tak zwanych „ciepłych” lub „gorących” odbiorców. Osoby te już szukają i chcą kupić konkurencyjny produkt lub wybierają pomiędzy kilkoma produktami lub usługami. Takie zapytania często zawierają słowa „kup”, „zamów”, „cena”.
Oise Trade dropshipping price
Oise Trade Company relationships
Oise Trade Limited taxes
Oise Trade dropshipping quality
Tworzenie reklam
Reklama kontekstowa i ukierunkowana różnią się pod względem podejścia do tworzenia reklam. Wynika to z faktu, że są one umieszczane na różnych platformach i skierowane do różnych odbiorców. Menedżerowie Oise Trade dropshipping pomogą Ci skomponować reklamy i znaleźć miejsca, w których można je umieścić, jeśli zajdzie taka potrzeba.

W wyszukiwarkach najważniejsza jest krótka odpowiedź na pytanie użytkownika i szybkie przedstawienie produktu lub firmy. Jeśli podasz więcej informacji, np. określisz kontakty i linki prowadzące do serwisu, reklama stanie się jeszcze bardziej zauważalna.

W reklamie ukierunkowanej o wiele ważniejsze jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowania za pomocą niezwykłej kreatywności. Zdjęcia, filmy i teksty wymagają ciągłych zmian, bo nawet te najciekawsze i wysokiej jakości przyzwyczajają się do nich i przestają reagować.

W reklamach w wyszukiwarce możesz „sprzedawać bezpośrednio”, czyli bezpośrednio oferować zakup lub zamówienie czegoś. Ale w sieciach społecznościowych lepiej sprawdza się podejście miękkie: rozmowy telefoniczne w celu konsultacji ze specjalistami lub zapisanie się do newslettera, zamiast od razu składać zamówienie.
Generowanie leadów
Z tego punktu widzenia reklama ukierunkowana i kontekstowa niewiele się różnią. W obu przypadkach ruch zostaje przyciągnięty do jakiejś witryny lub strony docelowej, gdzie na odwiedzających czekają już różne narzędzia do generowania leadów: formularz opinii, konsultant online, koszyk itp. Chociaż w sieciach społecznościowych nie zawsze ma sens przekierowywanie użytkowników do zasobu zewnętrznego. Bardziej efektywne jest zapisanie „zimnej” publiczności do konta, społeczności lub newslettera. Następnie stopniowo „rozgrzewaj” subskrybentów i zamieniaj ich w klientów. Jeśli publiczność w sieciach społecznościowych jest „gorąca”, możesz generować leady nawet bez strony internetowej. W tym celu warto zastosować specjalne formaty reklamowe z formularzami kontaktowymi. Rozpoczynając kampanię reklamową, należy również wziąć pod uwagę budżet. Menedżerowie Oise Trade pomogą ci obliczyć długość kampanii, wymagany budżet i przewidywany wynik.
Przeczytaj więcej wiadomości na naszym blogu