Najdroższa lub najtańsza witryna. Przedsiębiorcy, których budżet jest albo zbyt duży, albo bardzo ograniczony, popadają w te dwie skrajności. Obie opcje są złe.
Strona sklepu internetowego jest twarzą Twojego biznesu z artykułami elektronicznymi. Wyniki Twoich działań w dużej mierze zależą od wygody witryny, jej projektu i zawartości informacyjnej. Na przykład ekran główny jest prawdopodobnie najważniejszą częścią witryny. Jeśli go to nie zainteresuje, odwiedzający nie będzie nawet przewijał dalej i dowie się, że tak naprawdę oferujesz najlepszy produkt na rynku. Jeśli odwiedzający uzna, że wyszukiwanie interesującego go produktu jest niewygodne, zamknie Twoją witrynę i przejdzie do konkurencji. Jest to logiczne, ponieważ każdy z nas chce zaoszczędzić czas przy wyborze produktu, a nie marnować go na rozwiązywanie „labiryntu” prowadzącego do pożądanego produktu.
Menedżerowie Oise Trade Polska wymieniają niektóre z błędów popełnianych przez przedsiębiorców przy tworzeniu strony sklepu internetowego.
Dwie skrajności
Najdroższą stronę internetową mogą zamówić osoby posiadające dobry kapitał początkowy. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w e-commerce, tworzeniu stron internetowych, zrozumienia użyteczności, niszowych niuansów i konkurencji rynkowej, to ostatecznie Twoja inwestycja się nie zwróci. Strona okaże się droga i bezużyteczna. Ponadto, nawet jeśli masz doświadczenie w branży towarowej, nie będziesz w stanie przewidzieć wszystkiego na raz. Trzeba zrozumieć, że strona jest wizytówką. Podobnie jak w tradycyjnym sklepie detalicznym. Samo się nie sprzeda. Dlatego witrynę trzeba będzie ulepszyć, niezależnie od tego, jak fajnie ją zrobisz na samym początku.
Chęć oszczędzania na wszystkim jest typowa dla tych, którzy mają bardzo ograniczony budżet startowy. W takim przypadku wybierz jakiś tani CMS lub nawet darmowy kreator stron internetowych. Mając ograniczony budżet oczywiście trzeba oszczędzać. Ale z umiarem. Ważne jest, aby wybrać wysokiej jakości CMS z dobrą podstawową funkcjonalnością, dodać do niego płatne moduły, które go rozbudowują i automatyzują niektóre procesy biznesowe (dostawa, system płatności itp.). Możesz także wykluczyć wydatki na rzeczy, które nie będą miały wpływu na sprzedaż.
Duża ilość pól do wypełnienia przy składaniu zamówienia to jeden z największych błędów popełnianych przez przedsiębiorców. Załóżmy, że według statystyk co dziesiąty odwiedzający Twój sklep internetowy wkłada produkt do koszyka, ale tylko jeden z nich realizuje zamówienie. Dlaczego? Powodem jest ogromna liczba pytań. Pamiętaj: im mniej pól Klient będzie musiał wypełnić podczas składania zamówienia, tym wyższy będzie współczynnik konwersji. Zostaw tylko najważniejsze rzeczy, a wszystko inne można wyjaśnić przez telefon, nalegają menedżerowie Oise Trade.
Nie zmuszaj ludzi do pisania dużo
Niewystarczająca liczba zdjęć, opisów, filmów, recenzji dla każdego produktu. Pamiętaj: to nie Ty sprzedajesz towar, ale kartę produktu. To na jej podstawie człowiek podejmuje decyzję zakupową. Większość produktów w sklepach internetowych wybierana jest na podstawie ich wyglądu, więc pozostawianie kartek bez zdjęcia, jeśli sprzedajesz np. odzież dziecięcą lub pamiątkowe produkty upominkowe, jest niepraktyczne.
I nie zapominaj, że większość ludzi nie lubi czytać, szczególnie teraz, w dobie krótkich filmów. Jest to szczególnie popularne wśród młodych ludzi. Dlatego bardzo ważny jest element wizualny karty produktu.
Niewystarczająca zawartość karty produktu
Wiele osób jest przyzwyczajonych do robienia wszystkiego online. Nie czują się już komfortowo rozmawiając przez telefon. Konsultant online, korespondencja w różnych komunikatorach internetowych – te kanały komunikacji są obecnie bardzo poszukiwane. I oczywiście na wiadomości od osób odwiedzających sklep internetowy należy odpowiadać w odpowiednim czasie.
Komunikacja z klientem
Wersja mobilna powinna być tak wygodna i informacyjna, jak to tylko możliwe. Ponad połowa klientów sklepów internetowych dokonuje zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Jak szybko witryna ładuje się na różnych gadżetach, jak wygodne jest filtrowanie i wyszukiwanie produktów, jak wygodne jest postrzeganie treści i składanie zamówienia - te punkty są bardzo ważne.
Wersja mobilna
na stronie internetowej znajdują się dane kontaktowe i rejestracyjne sprzedawcy;
strona działa bez błędów technicznych;
zamieszczane są pełne informacje o towarach, produktach, usługach;
opisy produktów są napisane prostym i zrozumiałym językiem;
opis uzupełniony jest dobrej jakości zdjęciami (bez naruszania praw autorskich innych osób);
na stronie znajduje się wygodny koszyk do składania zamówień;
menadżerowie sklepów internetowych są zawsze gotowi do dialogu;
numery telefonów podane na stronie są prawdziwe i działają;
forma płatności jest chroniona i bezpieczna;
pojawiają się opinie o produktach (nie tylko pozytywne).
Oznaki dobrego sklepu internetowego według ekspertów Dropshipping firmy Oise Trade: