Powiadomienia push to kolejny kanał ruchu i okazja do powrotu odwiedzających na stronę. Podczas gdy niektórzy uważają „push” za bezużyteczny spam, statystyki pokazują coś przeciwnego: przyciągają one 3 razy więcej subskrybentów niż biuletyny e-mailowe, a ich koszt jest bardziej przystępny w porównaniu z SMS-ami. Większość stron internetowych Firmy Oise Trade współpracuje z wiadomościami push i jest to bardzo korzystne.
Co to są powiadomienia push? Są to małe wyskakujące okienka na telefonie lub PC, które powiadamiają subskrybenta o wydaniu nowych materiałów, statusie zamówienia, promocjach, wyprzedażach itp.
Powiadomienia składają się z tytułu, treści wiadomości, linku do danej strony oraz obrazku. Celem powiadomień push jest zachęcenie użytkowników do ponownego odwiedzenia strony. Pojawiają się w dolnym lub górnym rogu monitora i znikają automatycznie po chwili.
Istnieje kilka rodzajów powiadomień push w zależności od ich zawartości:
Treściowe. Wiadomości-ogłoszenia o nowych produktach, nowościach, promocjach i ofertach specjalnych;
Transakcyjne. Informują o zmianie statusu zamówienia, informują o dostępności, informują o pomyślnej płatności;
Okazjonalne. Są to te, które są wyzwalane przez wystąpienie określonego zdarzenia. Na przykład jeśli dodałeś produkt do koszyka, a następnie zamknąłeś aplikację bez dokonywania zakupu lub opuściłeś stronę, takie powiadomienie zachęci Cię do otwarcia porzuconego koszyka i dokończenia zakupu.
Powiadomienia push to wszechstronne narzędzie. Największą efektywność wykazują jednak w następujących branżach:
E-commerce;
seminaria internetowe i inne wydarzenia online;
banki i firmy ubezpieczeniowe;
serwisy informacyjne i blogi;
służby dostawy;
taksówki i przewoźnicy.
W każdej niszy, w której biznes może polegać na szybkości powiadomień Klientów, tego typu powiadomienia będą po prostu niezastąpione. Główną zaletą powiadomień push w porównaniu z biuletynami e-mailowymi i SMS-ami jest to, że push nie musi być dodatkowo otwierany. Użytkownik prawie na pewno przeczyta Twoją wiadomość, w przeciwieństwie do klasycznej wiadomości i e-maila.
Jak działają powiadomienia push? Gdy użytkownik kliknie przycisk „Zezwól” na ekranie, automatycznie zapisuje się na wszystkie biuletyny. Procedura subskrypcji jest maksymalnie uproszczona: nie trzeba się rejestrować i podawać danych osobowych - „push” jest powiązany z ID użytkownika.
Prostota tego typu subskrypcji aktualności pozwala szybko zgromadzić nową bazę do rozsyłania. Pomimo prostoty subskrypcji, użytkownik może równie łatwo zrezygnować z subskrypcji aktualności. Starannie wybieraj i planuj biuletyn, zastanów się, o czym chcesz powiadomić użytkowników, aby nie odeszli. Wiadomości na aktualne tematy nie powinno być zbyt wiele: w przypadku witryn z aktualnościami dozwolone jest do 5 push dziennie, w przypadku sklepów internetowych - kilka wiadomości tygodniowo.
Wysyłanie powiadomień push ze strony to jeden z najszybszych sposobów zapewnienia użytkownikom dostępu do zasobu. Dzięki ciągłemu wprowadzaniu technologii narzędzie nadal intensywnie się rozwija, a jednym z priorytetowych obszarów jest tandem serwisu i aplikacji Progressive Web Apps.
Firma Oise Trade pomoże jakościowo przemyśleć kwestie związane z kampanią marketingową i publikacją, powiadomieniem o ważnych aktualnościach. Ci, którzy nie korzystają dziś z wysokiej jakości narzędzi technologicznych, są wyraźnie daleko w tyle za swoimi konkurentami.