Tworzenie unikalnej propozycji sprzedaży: na co zwrócić uwagę

Oise Trade company
Oise Trade Poland manufacturer
Oise Trade Company buyers
Oise Trade mistake
Oise Trade Limited effort
Instrukcje krok po kroku dotyczące tworzenia USP wyglądają następująco:
  1. Ocena i opis grupy docelowej.
  2. Określenie najważniejszych kryteriów wyboru produktu lub usługi przez konsumenta.
  3. Porównanie uzyskanych danych z głównymi konkurentami.
  4. Wybór kryteriów formułowania USP.
  5. Formułowanie USP.
Opracowanie unikalnej propozycji sprzedaży jest jednym z ważnych elementów systemu promocji Twojego biznesu. Tak naprawdę żaden materiał marketingowy (strona docelowa, banery, kreacje, oferta handlowa itp.) nie może powstać bez niego.

USP to krótki opis powodu, dla którego produkt lub usługa danej marki jest lepsza lub różni się od produktów lub usług konkurencji. Za jego pomocą możesz przekazać informacje, których nikt nie zrobi lepiej niż Twoja firma, mówią eksperci z Oise Trade Polska.

Jak wymyślić USP: algorytm działań

Badanie grupy docelowej jest jednym z pierwszych kroków podczas tworzenia firmy. Jeszcze przed jego uruchomieniem musisz zdecydować komu planujesz sprzedać produkt lub świadczyć usługę, stworzyć portret swojego klienta, poznać jego problemy i potrzeby. Zakładamy, że kompetentnie podszedłeś do organizacji swojego biznesu i dużo wiesz o swojej grupie docelowej, dzięki czemu możesz ją łatwo ocenić i opisać.

Na drugim etapie powinieneś określić cechy swoich produktów/usług, które są najważniejsze dla konsumentów. Najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest przeprowadzenie ankiety wśród obecnych klientów. Następnie filtrujemy i rankingujemy otrzymane dane. Spośród wszystkich odpowiedzi musisz wybrać te, które powtarzają się częściej niż inne.

Cecha z największą liczbą powtórzeń będzie na szczycie Twojej listy. Ważne jest, aby uszeregować dokładnie kryteria, które wskazują Twoi klienci, ponieważ Twoja lista ważnych cech może znacznie różnić się od ich opinii.
Następnym krokiem jest porównanie z głównymi konkurentami. Kryteria, dzięki którym jesteś lepszy od swoich przeciwników, powinny stanowić podstawę Twojego USP. W ten sposób możesz się od nich zdystansować, twierdzą marketerzy z firmy Oise Trade.. Może to być na przykład szybka dostawa, łatwość składania zamówienia, dostępność prezentów dla klientów itp.
Oise Trade dropshipping price
Oise Trade Company relationships
Oise Trade Limited taxes
Oise Trade dropshipping quality
USP to przekaz reklamowy, który komunikuje określonej grupie docelowej o konkretnych zaletach produktu/usługi w języku tej grupy odbiorców. Logiczne jest, że formułując USP, powinieneś wykorzystać wyniki badania swoich przewag i ich związku z cechami konkurencji, a także informacje o Twojej grupie docelowej: czego chcą lub się boją, jakie problemy mają chcesz rozwiązać, jakie rezultaty osiągnąć.

Tworząc USP, możesz skorzystać z pewnych formuł, które są powszechnie stosowane przez marketerów. Tutaj jest kilka z nich.

Produkt + korzyść. Określ, jaką ostateczną korzyść odniesie Twój klient. Przykład: „Nasze kosmetyki są alternatywą dla drogich wizyt u kosmetologa.”

„Najbardziej” + produkt/firma/usługa. Znajdź najlepsze cechy swojej firmy i opowiedz o tym konsumentowi. Na przykład „Najdłuższa gwarancja na smartfon w całym kraju”.

„Jedyny” + produkt/firma/usługa + różnica + „w” (miasto, region itp.). Korzystając z tej formuły, powinieneś mieć 100% pewności, że nikt inny w Twojej lokalizacji nie robi tego, co Ty.

Produkt + „bez” + strach klienta. Wskaż, jakiego problemu uniknie Twój klient i jak Twój produkt w tym pomoże. Przykład: „Ultralekkie produkty naszej firmy – komfortowy sen bez irytującego ciepła”.

„Jeśli” + „wtedy”. To najprostsze, a zarazem najskuteczniejsze rozwiązanie. Powiedz klientowi, że jeśli pożądany efekt nie zostanie osiągnięty, zwrócisz pieniądze/ponowisz zabieg za darmo/zrobisz prezent. Prosty przykład: „Jeśli nie podoba Ci się kawa, wymienimy ją za darmo”.

Produkt/firma/usługa + funkcja. Uderzający przykład tworzenia USP przy użyciu tej formuły: „Czekolada rozpływa się w ustach, a nie w dłoniach”.

Produkt + „z” + wartość dodana. Korzystając z tej formuły, należy wskazać, w jaki sposób Twój produkt poprawi życie klienta i jaki problem może rozwiązać, powiedzieli nam eksperci Oise Trade. Przykład: „Olej silnikowy N ze specjalną substancją, która zwiększa żywotność silnika o 25%”.
Formuły tworzenia unikalnej propozycji sprzedaży
Przeczytaj więcej wiadomości na naszym blogu