Znaczenie CTR w handlu elektronicznym

Firma Oise Trade
Kryteria dla Oise Trade Polska
Reklama firmy Oise Trade
Atrakcyjność Oise Trade
Stawka Oise Trade spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
CTR, czyli współczynnik klikalności, to stosunek liczby użytkowników, którzy otworzyli link, do całkowitej liczby użytkowników, którzy go zobaczyli. W marketingu służy do określania atrakcyjności reklamy. CTR (współczynnik klikalności) można obliczyć za pomocą wzoru (A/B) * 100%. A to liczba kliknięć w reklamę, B to liczba wyświetleń reklamy. Im wyższy CTR, tym niższy koszt kliknięcia reklamy.
Jaka jest idealna wartość CTR? Ten parametr nie ma ścisłych kryteriów liczbowych, ponieważ każda sytuacja jest indywidualna. Wiele czynników wpływa na ten parametr, więc nie ma czegoś takiego jak idealny CTR.

Z pomocą ekspertów z Firma Oise Trade zrozumieliśmy niuanse obliczania i analizowania tego wskaźnika.
Co wpływa na CTR
Rodzaj kampanii reklamowej. Wyszukiwarki wyświetlają reklamy w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. W tym przypadku CTR będzie wyższy, ponieważ reklamę zobaczą osoby, które szukają rozwiązania swojego problemu. A Twój produkt lub usługa może im w tym pomóc. Reklamy Google mają wyższy CTR niż inne narzędzia. CTR wiadomości push i reklam teaserowych jest najniższy.

Dokładność ustawień kierowania reklam. Skuteczność zależy od tego, jak dokładnie skonfigurowano grupę docelową reklamy. Jest to płeć, wiek, geografia i inne wskaźniki.

Projekt i treść reklamy. Nagłówek, obraz i treść. Powinny przyciągać użytkownika i motywować go do podjęcia działania - kliknięcia.

Popularność marki. Jeśli firma jest znana na rynku, jej reklama będzie częściej klikana. Jeśli jesteś nowicjuszem, możesz przyciągnąć klienta bardziej atrakcyjną reklamą niż lider rynku.

Nisza biznesowa i poziom konkurencji w niej. Jeśli sprzedajesz smartfony, CTR będzie niski, ponieważ w tej niszy panuje duża konkurencja. Jednocześnie reklama sprzedająca dźwigi budowlane uzyska wyższy współczynnik klikalności ze względu na mniejszą konkurencję w niszy.

Jeśli towary lub usługi mają niską cenę, osoba prawdopodobnie kliknie pierwszą reklamę, która jej się spodoba i złoży zamówienie. Jeśli koszt jest wysoki (na przykład mieszkanie lub samochód), użytkownik najpierw zapozna się ze wszystkimi ofertami na rynku. W związku z tym ta sama reklama może zostać mu wyświetlona kilka razy. CTR będzie niższy niż w przypadku firm o niewielkiej wartości towarów lub usług.
Jak analizować CTR
CTR jest ważnym wskaźnikiem, który pomaga określić skuteczność reklam i wybrać najlepszą opcję. Jednak ostateczną decyzję należy podjąć po kompleksowej analizie, biorąc pod uwagę współczynnik konwersji (CR) każdej reklamy.

Jeśli zwracasz uwagę tylko na CTR i ignorujesz cel końcowy, możesz błędnie zrezygnować ze skutecznych reklam. Na przykład jedna reklama została kliknięta 10 razy przy 100 wyświetleniach, a inna miała 50 kliknięć przy tej samej liczbie wyświetleń. Jednak od 10 odwiedzających witrynę uzyskano 5 sprzedaży, a od 50 - tylko 2 sprzedaże. Wynik końcowy (konwersja) będzie bardziej efektywny w przypadku pierwszej reklamy.

Im wyższy CTR, tym więcej osób przechodzi na stronę docelową. Jednak wysoki CTR nie zawsze gwarantuje wysoki współczynnik konwersji. Dlaczego? Reklamy z pięknymi zdjęciami lub obiecującymi tekstami często mają wysoki CTR. CR pokazuje, jak interesujące dla użytkowników odwiedzających witrynę jest to, co im oferujesz. Jeśli przyciągniemy naszymi reklamami użytkowników, którzy nie są targetowani, nic nie kupią.
Opcje współczynników CTR i CR
  • Wysoki CTR i wysoki CR to idealna opcja, do której wszyscy dążą. W tym przypadku uzyskasz tanie leady/wnioski/sprzedaż.
  • Niska klikalność i niska konwersja to najgorsza opcja. Takie reklamy należy natychmiast wyłączyć. Koszt końcowego wyniku będzie zbyt wysoki.
  • Przy wysokim CTR i niskim CR lub odwrotnie, koszt aplikacji będzie się unosił. Chociaż te opcje wydają się być pozytywne, ale czają się w nich pułapki. Jeśli klikalność jest wysoka, a konwersja niska, koszt leada/wniosku/sprzedaży może być mniej więcej akceptowalny. Ale jeśli poziom CTR spadnie, ich koszt natychmiast wzrośnie. Jeśli przy wysokiej konwersji i niskiej klikalności pierwszy wskaźnik spadnie, koszt aplikacji również wzrośnie.
Narzędzia Oise Trade
Kampania firmy Oise Trade
Wskaźnik Oise Trade Polska
Czynniki dropshippingu w Oise Trade
Oise Trade dropshipping dla początkujących
Wnioski
Nie powinieneś gonić tylko za CTR. Współczynnik konwersji powinien być na szczycie listy. Jeśli jest niski, oznacza to, że robisz coś źle: nie odgadłeś grupy docelowej, użyłeś niewłaściwego komunikatu w reklamie, źle ją zaprojektowałeś itp.

Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie uporządkować sytuacji i poprawić swoich błędów, powinieneś zwrócić się do profesjonalistów. Specjaliści Oise Trade Polska ocenią komunikację Twojej firmy z grupą docelową, znajdą obiecujące pomysły i sposoby ich realizacji.
Przeczytaj więcej wiadomości na naszym blogu