Błędy popełniane przez początkujących inwestorów w handlu online
Oise Trade
Oczywiście, każdy chce, aby jego sklep miał dobrą, unikalną nazwę. Ważne jednak, aby nie przesadzić. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania nie tylko dla Ciebie, ale przede wszystkim dla Twoich klientów.
Specjaliści z Oise Trade spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przeanalizowali najczęstsze błędy początkujących przedsiębiorców internetowych i podzielili się wskazówkami, jak ich unikać. Z powodu tych błędów nowicjusze w e-commerce tracą czas, pieniądze, a nawet chęć dalszego rozwijania własnego biznesu. Dowiedz się, od czego zacząć, jak uniknąć porażki na starcie i zbudować dochodowy biznes.
Zły wybór nazwy
Brak planu biznesowego
Tworząc strukturę katalogu produktów, specjaliści Oise Trade dropshipping zalecają uwzględnienie dwóch głównych kwestii:
katalog powinien być intuicyjny i wygodny dla klientów;
nazwy kategorii powinny odpowiadać zapytaniom wyszukiwania.
Dobrze ustrukturyzowany katalog produktów pozwala łatwo znaleźć potrzebne produkty za pomocą kategorii i filtrów. W ten sposób zmniejszysz współczynnik odrzuceń i zwiększysz konwersję na sprzedaż.
Może Ci się wydawać, że nie potrzebujesz żadnego biznesplanu, bo planujesz mieć w asortymencie tylko 5-10 produktów. Ale to nieprawda. Biznesplan to mapa drogowa dla Twojego sklepu, która pomoże Ci zrozumieć, dokąd i jak się rozwijasz. Nie musisz pisać poważnego biznesplanu na wielu stronach z obliczeniami, diagramami itp.
Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań:
kim są Twoi konkurenci;
jak planujesz wygrać bezpośrednią konkurencję;
jakie wydatki planujesz na najbliższą przyszłość;
jakich dochodów oczekujesz;
jakie są Twoje cele na miesiąc, kwartał lub rok;
czy istnieje popyt na produkt, który zamierzasz sprzedawać.
Nieprawidłowa struktura katalogów
Projekt to pierwsza rzecz, na którą użytkownik zwraca uwagę, wchodząc na Twoją stronę. Jeśli jest ona wykonana w irytującej kolorystyce, przeładowana banerami i animacjami, może zniechęcić klienta. Oprócz walorów estetycznych, słaby projekt wpływa również na konwersję. Na przykład strona internetowa może po prostu nie być dostosowana do urządzeń mobilnych, a jest to szczególnie istotne, ponieważ większość zakupów dokonywana jest za pośrednictwem telefonów komórkowych.
Zły projekt
Początkujący często nie mają pojęcia o narzędziach promocyjnych. Co więcej, uważają, że na razie mogą zaoszczędzić na tym pieniądze i wrócić do tego tematu później. Na początek, ich zdaniem, wystarczy założyć np. stronę w mediach społecznościowych i regularnie ją aktualizować; znajomi również polecą Twój sklep swoim znajomym, a tym samym stanie się on popularny. Osoby bardziej obeznane z reklamą mogą wybrać SEO jako darmową promocję, ale optymalizacja strony internetowej po pierwsze, nie działa od razu (i nie jest całkowicie darmowa), a po drugie, na pierwsze efekty trzeba będzie poczekać dość długo. Pamiętaj: aby sprzedać, trzeba inwestować. Nawet dobrze prosperujące i znane sklepy z dużą bazą klientów regularnie korzystają z płatnych narzędzi promocyjnych.
Promocja tylko metodami bezpłatnymi
CRM to system, który pomaga przedsiębiorcom kontrolować wszystkie kanały komunikacji z klientami. Bez niego trudno się obejść. Oczywiście, bazę klientów można prowadzić w Excelu lub we własnym notatniku, ale będzie to czasochłonne i niewygodne. Prawdopodobieństwo błędu również znacznie wzrasta: podczas przetwarzania zamówienia można po prostu wprowadzić odbiorców w błąd lub przeoczyć brak płatności. Najlepiej od razu przyzwyczaić się do poprawnego wprowadzania danych.
Praca bez CRM
Nie ignoruj własnych błędów, niezależnie od tego, jak drobne mogą Ci się wydawać – radzą specjaliści z Oise Trade. Przeanalizuj wszystkie swoje błędy i podejmij szereg działań naraz, aby zapobiec ich powtórzeniu. I pamiętaj: popełnianie błędów jest normalne, w ten sposób się uczysz.